вівторок, 12 квітня 2016 р.

Виховання патріотизму у старших дошкільнят засобами музуйної педагогіки


        Любов, повага, гордість, відчуття патріотизму до рідної землі – це те чого заслуговує країна від кожного з нас. Саме ці почуття треба починати виховувати ще з раннього дитинства. Ми довго обговорювали, чи можна долучати дошкільнят до музею і чи з його допомогою навчати маленьких дітей? Щоб знайти відповідь на це питання, нами й було розроблено тематику екскурсій для дошкільнят, а потім музейний матеріал  адаптовано до дітей дошкільного віку. Екскурсії розроблені так, щоб вся інформація була цілком доступна і цікаво подобалась дітям. Тематику заходів направили до дитячих садочків, і так розпочалася наша співпраця.
      Активними відвідувачами музею стали діти та вихованці дитячих садочків № 25, 2, 20, 18, 42, 43. Форми роботи з кожним днем розширюються. 9 квітня 2016 року проведений захід для дітей, їх батьків та вихователів дитячого садочку № 20.    

         Під час екскурсії у відділі етнографії працівники музейного центру ставили за мету  формувати уявлення вихованців дитячого садка про традиційне житло та побут українців; знайомити дітей з українськими народними ремеслам, з їх історичними витоками та сучасним використанням; поглибити та закріпити знання малят , про народні символи та обереги; збагачувати словниковий запас дітей назвами предметів українського побуту; виховувати інтерес до особливостей старовинної національної оселі, почуття поваги до українських народних звичаїв, обрядів, традицій, до людей творчої праці; прищеплювати бажання вивчати історію рідного краю. Зокрема, важко переоцінити значення екскурсій до музейного центру з метою підготовки до занять художньо-естетичного спрямування.    Зацікавленість визвали у дітей  мистецькі роботи олександрійських майстрів, рукодільниць клубу «Олександрійська веселка». Дана виставка заохотила батьків та дітей розповісти про свої захоплення та бажання попробувати  розширити свої  творчі вподобання. Дошкільнята знову і знову поринають у світ мистецтва, переглядаючи музейні експонати, повторно отримують позитивні враження.
Музейний центр для  дитячого садку — це не тільки тематично оформлені зали,  це — таємничий світ минулого. Добираючи історичний матеріал та спираючись на нього, дітей  знайомили  з історією свого народу, його історичним шляхом, життям та діяльністю людей, звичаями, традиціями. На відміну від  занять у дитячому садочку, музейний центр  пропонує інші умови, які йому притаманні, зокрема необхідність дотримання музейного етикету, можливість переміщення в часі й просторі.
Використання елементів музейної педагогіки сприяє ефективності навчально-виховного процесу, постаючи як джерело інформації про людей і про події. Музейні заняття  здатний впливати емоційно, викликати почуття причетності, бо роль дослідників історії виконують не тільки дорослі, а й діти під керівництвом дорослих. Сьогодні музейний центр  став  засобом адаптації дитини до культурного середовища, залишаючись місцем зберігання реліквій, раритетів, більш ефективною базою для спілкування.






Немає коментарів:

Дописати коментар