четвер, 19 квітня 2018 р.

Тематичні заняття з біоніки.

17 квітня 2018 року у відділах природи та етнографії Олександрійського міського музейного центру імені А.Ф.Худякової для учнів 11-х класів Олександрійського «Ліцею інформаційних технологій» були проведені тематичні заняття з біоніки.
Працівники музейного центру ознайомили учнів із поняттям прикладної науки біоніка, розповіли про основні напрямки розвитку біоніки:  архітектурно-будівельний,  технічний, побутовий, текстильний, нейробіоніку, біоміметику. Протягом заняття учні дізналися як сучасні науковці, архітектори, конструктори, дизайнери, художники, композитори  користуються відкриттями біоніки на підставі властивостей різних об'єктів природи створюючи аналогічні форми в медицині, архітектурі, в побутовій техніці…
Головна мета заняття – сформувати в учнів уявлення про біоніку як джерело ідей для подальшого практичного втілення. На прикладі експонатів Олександрійського міського музейного центру учні мали змогу порівняти природничі об’єкти з існуючими в різних країнах архітектурними формами. Так на прикладі стегнової кістки мамонта була показана ідея конструкції основи Ейфелевої вежі. На основі конусообразних форм у природі створені останкінська вежа, та багато різних архітектурних споруд. Ідея використання знань про живу природу для розвязання інженерних задач належить Леонардо да Вінчі у ХV ст. Італійський вчений, художник, який спробував побудувати літальний апарат із крилами, як у птахів: орнітоптер.  Форма морської зірки запозичена конструкторами для створення п’ятикімнатного стального будинку підводної лабораторії Ж. Кусто – преконтинет. Корпорація Mercedes Benz розробила біонічний транспортний засіб скопійований з тропічної риби-кузовки. Принцип дії реп'яха був запозичений людиною для виготовлення застібок-липучок. А присоски винайдені при вивченні восьминогів. По формі корпуса глісер схожий на дельфіна.
Цікаво, що не тільки в архітектурі, а також і в сучасній музиці використовуються перетворені природні елементи: шуми і звуки живої природи. Олів'є Мессіан (1908-1992) – французький органіст, композитор і видатний педагог свого часу багато своїх робіт створив на основі співу птахів. Він ретельно вивчав, монтував (записував нотами), а потім перекладав на музику. Видатний його твір, відомий як «Каталог птахів»

Тематичні заняття, проведенні на базі музейного закладу з різноманітних наук допомагають розвивати  творчу уяву та фантазію учнів. А також являються прекрасним прикладом співпраці педагогів і музейних працівників у вирішенні спільних завдань за допомогою музейних експонатів, музейних колекцій, експозицій та виставок.

На завершення хочеться побажати педагогам звернути увагу на можливість використання музейного простору в навчальному та виховному процесі учнів і студентів. Адже музей – це не просто заклад культури та історичної спадщини міста і рідного краю, а  розглядати як установи освіти, просвіти, науково-дослідницької діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар